Skunkfunk: fresh, fun and funky !
Det hela började år 1996 med en enkel T-shirt kollektion som under de fyra följande åren kom att bli Skunkfunks kännetecken. Det var genom att knacka på "dörr efter dörr" på musikfestivaler och årliga mässor som varumärket nått en internationell dimension under ledningen av grundaren Mikel Feijoo Elzo. Skunkfunks filosofi? Att inte följa flocken och föreställa sitt eget mode allt medans man är kvar i "the Real life" samt genom att utnyttja kvaliteter och funky potential hos alla användare. För varumärket så är det människorna själva som ständigt återuppfinner Skunkfunk. Deras produkter är på så sätt "multi-funktionnella" och anpassas till olika användningsområden och stilar. Deras mål är att erbjuda prisvärda, mångsidiga och funkiga kläder, väskor och accessoarer. Varorna ska erbjuda både hållbarhet och trendriktigt. So funky, men även miljövänligt! För Skunkfunk kan mode och miljöhänsyn gå hand i hand. Det är således som deras produkter transporteras med fartyg, de använder ekologisk bomull, återvunnet polyesterfiber och regenererad cellulosa för tillverkningen. Alltid på jakt efter nya koncept och innovationer. Skunkfunk samarbetar med många konstnärer inom diverse och varierande konstnärliga områden.