Spartoo använder cookies. Genom att navigera dig vidare på webbplatsen accepterar du användandet av cookies.

Allmänna försäljningsvillkor

1 Försäljningsidentitet

Uppdaterad den 03/08/2016

SPARTOO SAS
Företaget är aktiebolag med ett aktiekapital på 283 587.30 Euro, och har huvudkontor på 16 rue Henri Barbusse 38100 Grenoble, Frankrike, och är registrerat i Grenobles handels- och bolagsregister med nummer 489 895 821.

Kundtjänst:
Telefon: 08 446 810 55
Email : callse@spartoo.com
Veckodagar : 9H-17H

2 Försäljningsvillkor

Kunden måste acceptera de allmänna villkoren i sin helhet för att göra en beställning. De gäller alla beställningar gjorda av en kund på hemsdian spartoo.se. De utgör ett kontrakt mellan kunden och SPARTOO. Kunden säger ifrån sig rätten att använda sig av falska eller motsägande dokument som kan användas emot SPARTOO

Eftersom köpvillkoren kan ändras är versionen som gäller för köpet den som gällde på hemsidan datumet då ordern genomfördes. Ändringarna som genomförs gäller direkt vid ändringen men kan inte gälla på ordrar och transaktioner som genomfördes innan ändringarna.

Alla användare av hemsidan måste respektera köpvillkoren.

SPARTOO erbjuder även produkter som säljs och skickas av olika Partners : « partnerprodukter ». Köpvillkoren gäller inte för priserna, betalningsmetoderna, betalningskontroller, bonuspoäng, presentkort och tillgodohavande, leveranssätt och returpolicyn för produkter. Varje partner har sina egna köpvillkor. Alla kunder är välkommna att kontrollera dessa(leveranspolicy, returpolicy, köpvillkor) när denne väljer storlek och färg på « partnerprodukt » och vid kassasidan på: betalningsätt, modell och leveransadress.



3 Giltighet kampanjer och erbjudanden

Våra erbjudanden gäller kunder med leveransadress i Sverige och i Norge.
Varorna som visas på hemsidan finns till försäljning tills de tar slut i lagret.
Vid debitering eller betalning som gäller beställningen av en vara som inte finns att tillgå förbinder sig SPARTOO.SE att erbjuda ett tillgodohavande eller att återbetala kunden inom 15 dagar.
SPARTOO.SE förbinder sig att via e-post meddela kunden om varan som beställts inte längre finns i lager.

4 Produktbeskrivning

Produkter som utbjuds till försäljning beskrivs och presenteras i detalj med största möjliga exakthet. Kunden är ansvarig för att ta reda på den nödvändiga informationen om produkten för att denna skall kunna motsvara sina förväntningar. Kunden måste ta reda på informationen innan denna lägger en order. Valet och köpet av en produkt är väljs endast av kunden.
Om det trots detta förekommer fel eller saknas något i denna presentation kan inte SPARTOO.SE:s ansvar åberopas. Kunder är välkommna att informera SPARTOO om eventuella fel i produktbeskrivningen.
En guide för skounderhåll finns tillhanda för våra kunder här: http://www.spartoo.se/guide_entretien.php

5 Skapa ett konto

För att lägga en beställning måste kunden innan dess skapa ett kundkonto. Då behöver denne fylla i följande uppgifter: emailadress, komplett leveransadress, kön, efternamn, förnamn, födelsedatum, telefonnummer. När detta sker skapar kunden ett lösenord som är endast för dennes användning och får inte ges till någon annan. Kunden engagerar sig att ge ut korrekta och kompletta uppgifter. Identitetskapning eller användning av falsk identitet kan leda till att kundkontot tas bort och kan leda till juridiska påföljder. Användning av flera konton, av flera personer på samma konto och andra bedrägerier kan leda till att kundkontot tas bort. Kunden bekräftar att ha rätten att köpa produkter som erbjuds på spartoo.se.
SPARTOO nekar försäljing till underåriga under 16 år utan förälders tillåtelse som kommer att begäras automatiskt.

6 Priser

Priset visas i SEK inklusive moms för Sverige, utan eventuella fraktavgifter. Om momssatsen ändras kan sådana förändringar påverka priset på produkterna utan att kunden förvarnas om detta.SPARTOO.SE förbehåller sig rätten att när som helst modifiera sina priser men produkterna faktureras till det pris som råder vid registreringen av beställningen.

Priserna tar vara på eventuella rabatt som hittas på SPARTOO.SE, gäller ej Partnerprodukter. Dessa priser är bestämda och kan inte justeras under prisperioden, som angett på hemsidan SPARTOO.SE, reserverar SPARTOO.SE sig rätten att, utanför denna prisperiod, att modifiera priserna när som helst. I dessa priser ingår inte hanteringskostnaden, leveranskostnader, transportskostnader och expeditionskostnader som kan komma att faktureras extra, om detta är specifierat på hemsidan. Betalningen som begärs av kunden är på den totala köpsumman, med dessa kostnader som ingår.

För Partnerprodukter måste kunden titta på partnens egna köpvillkor gällande priset.

En faktura skapas av SPARTOO.SE. Denna kan laddas ner på hemsidan där ordern lades.

Moms och Tullavgifter för Norge.


Priset på produkterna är utan eventuella tullavgifter för Norge.Alla beställningar som sker till adresser i Norge kan vara föremål för moms och tullavgifter när paketet når kunden. Dessa avgifter ska betalas av kunden och är kundens ansvar.

SPARTOO.SE är inte ansvariga för att kontrollera eller informera kunden om dessa avgifter i förhand. När kunden beställer på vår hemsida betraktas denne som den officiella importören och är ansvarig för att respektera de lokala lagarna. Vi vill att våra kunder ska vara medvetna att leveranser kan öppnas och kontrolleras av den lokala tullen

7 Säker beställning och betalning

7.1: Beställning

Kunden bekräftar sin beställning enligt anvisningarna som följer. Denna bekräftelse innebär godkännande av vidstående allmänna försäljningsvillkor från SPARTOO.SE och och Partner/Partners vid köp av Partnerprodukter. En kund som är intresserad av en vara på SPARTOO.SE följer instruktionerna nedan för att lägga en order.
- Välja storlek och färg
- I kundkorgen, kontrollera beställningens specifikationer (färg, antal, storlek, pris o.s.v. ...) så att du har möjlighet att modifiera, lägga till och ta bort produkter.
- Under den första beställningen, fyll i formuläret för att skapa ett kundkonto med ett lösenord.
- Om kunden erhåller en speciell rabatt (gäller ej Partnerprodukter), fyll i denna i förhand i rutan avsedd för denna.
- Välj betalningsätt, leveranssätt, leveransadress.
- Efter att ha valt betalningsätt, validera definitivt ordern vilket ger effekt för nedanstående text. Alla ordrar som har bekräftats gör kunden betalningskyldig.
- Ett bekräftelsemail skickas direkt när helheten av beloppet har betalats in. Produkterna reserveras under 7 dagar.

Alla ordrar som har bekräftats gör kunden betalningskyldig.

Ändringen av ägandet av produkter som säljs av SPARTOO.SE och dess Partners, till kundens fördel, sker endast efter att produkten har betalats i sin helhet, och från och med att produkten har levererats till kunden. Spartoo.se står inte för problem med förluster och skadade produkter och kunden står för kostnaden från och med att kunden har godkänt paketet vid hemleverans eller på ett uthämtningställe.

Det är kundens ansvar att verifiera att produkterna stämmer överens med ordern och att meddela direkt om eventuella fel.


7.2 : Betalning

    För Partnerprodukter måste kunden läsa köpvillkor för Partnern som köpet gäller gällande betalningsätt.

  • Betalning via bankkort
    Kunden anger kortnummer, utgångsdatumet för kortet och CVC-koden.
    Han godkänner sedan ordern genom att klicka på knappen « Bekräfta » För att garantera en säker betalning, i vissa fall, behövs en validering av 3D-Secure via banken för att godkänna köpet. Genom att klicka i rutan för att komma ihåg kortet accepterar kunden att kortnummer och annan behövlig information sparas för kommande köp.
  • Fakturabetalning endast för Sverige
    Under valet av betalningsätt, väljer kunden Klarna Faktura för att få en faktura att betala in.
    Betalningen måste göras i sin helhet. Tiden som kunden har på sig för att betala är 14 dagar. Fakturan skickas direkt från Klarna via e-mail eller SMS när ordern läggs. Fakturan är även tillgänglig på kundkontot på SPARTOO.SE. En straffavgift på 50kr faktureras för varje order där fakturan är obetald.
    Villkoren för att kunna använda sig av detta betalningsätt är : Beställa och bli levererad till faktureringsadressen, var 18 år eller äldre vid tidpunkten för beställningen och bli godkänd av Klarnas verifieringsystem. För mer information, var god titta på Köpvillkoren på Klarnas hemsida
  • Betalning via Nordea i Sverige
    SPARTOO.SE accepterar betalningar via banköverföring med Nordea. Om man väljer detta betalningsätt görs betalningen direkt via Nordea. Kunden godkänner beställningen genom att klicka på « OK » och vidarebefodras då till banken Nordea. För mer information om proceduren, överföringstiden och kostnaden måste kunde kontrollera dessa med sin bank.
  • Betalning vid Leverans med UPS i Sverige
    Det är möjligt att beställa med UPS och att betala vid leveransen. Endast betalningar av en den exakta summan i kontanter är godkänd. Om kunden hellre betalar med bankkort måste han kontakta UPS kundtjänst på 077 66 22 077 mellan 9h och 17h, innan leveransen och betala via telefon om det är möjligt. Detta betalningsätt måste väljas under rubriken genom att klicka på « Betalning vid leverans ». Kunden accepterar beställningen genom att klicka på "bekräfta".
    Fraktavgiften kommer att läggas till, dessa är på 65kr eller 139kr beroende på valet: UPS Standard eller UPS Express, fraktavgiften kan inte återbetalas vid retur, gäller ej ångerrätt.
  • Paypal
    För alla som erhåller ett konto hos Paypal görs betalningen online, via det kontot, genom att helt enkelt fylla i mailadressen och lösenordet hos Paypal.
    Genom detta får inte SPARTOO.SE någon av kundens ekonomiska information. Paypal krypterar och skyddar kortuppgifter.
  • Betalning med presentkort
    Det är möjligt att betala med presentkort. On summan på beställningen är större än värdet på presentkort behöver kunden komplettera betalningen med ett annat betalningsätt. Om summan är lägre än värdet på presentkortet kommer kunden kunna använda det som kvarstår på en annan beställning under tiden som presentkortet är användbar.

7.3 : Betalningsfel

SPARTOO.SE behåller sig rätten att neka en leverans eller att genomföra en beställning från en kund som inte har betalat en del eller helheten av sin beställning eller där en betalningsanmärkning eller risk för bedrägeri finns.

Vid nekan av bankkort, betalningsfel, nekan av betalning vid leverans eller anmärkningar av Paypal kan leda till en procedur av annulation från företaget SPARTOO.SE.
För alla obetalda beställningar, kan SPARTOO.SE komma att reklamera en straffavgift, eller, vid behov, betalningsrekuperationsavgifter.


7.4 : Betalningsverifikationer

SPARTOO.SE kontrollerar alla beställningar som genomförs på hemsidan. Dessa kontroller genomförs för att skydda SPARTOO.SE mot abusiv användning såsom identiteskapning och betalningsbedrägerier. SPARTOO.SE kan vara tvungen att be kunden om information som är nödvändig för att fullfölja ordern såsom: personnummer, kopia på ID-Handling eller Pass mm.

Om inte dessa är oss tillhanda inom 7 dagar från begäran kommer ordern att annuleras automatiskt.

Mottagandet av falska eller ogiltiga papper kommer även att leda till en annulation av ordern.

För beställningar av Partnerprodukter har våra Partners deras egna villkor och SPARTOO.SE kan inte hållas ansvariga för dessa.


7.5 : Säkra betalningar

För att försäkra en säker betalning använder sig SPARTOO.SE av banken CIC´s säkra betalningar. Denna tjänst använder säkerhetsnormen SSL. Känsliga uppgifter (kortnummer på 16 siffor, utgångsdatum och kryptogrammet CVC) skickas direkt krypterade till banken utan att gå via SPARTOO.SE fysiska servrar. När beställningen har validerats skickas betalningsbegäran direkt till behandlaren av säkra onlinebetalningar. Behandlaren av säkra onlinebetalningar skickar en begäran för tillåtelse till bankkortsgivaren. Denna ger ut en eletronisk certifikat som gäller som bevis för summan och tidpunkten för transaktionen.





8 Identifiering

En kund som redan har genomfört ett köp på SPARTOO.SE kan välja ett lösenord som gör att kunden vid senare beställningar inte åter igen behöver fylla i de formulär som föregår en beställning.
Den redan registrerade kunden identifieras på sidan som kund hos SPARTOO.SE.SPARTOO.SE-kundens lösenord är strängt sekretessbelagt och personligt.Det får inte på något vis avslöjas eller föras vidare till någon.
Om SPARTOO.SE-kunden förlorar eller glömmer bort sitt lösenord åligger det denne att omgående informera SPARTOO.SE-sidans ansvarige på callse@spartoo.com som därefter skickar ett nytt lösenor inom 48 timmar vilket utan förbehåll ersätter det gamla. För att underlätta identifiering av kunden genom samtidigt uppvisande av e-postadress och lösenord bemyndigar kunden uttryckligen SPARTOO.SE att på kundens hårddisk lämna en fil, en s.k. cookie, vars enda syfte är att underlätta identifieringen.


9 Leverans från SPARTOO.SE

För Partnerprodukter måste kunden titta på köpvillkoren för partnern gällande dess leveransvillkor. Partnerprodukter levereras inte till Norge.

Leveranstiderna som anges utgår ifrån orderdatumet och presenteras i arbetsdagar (lördagar, söndagar och helgdagar ingår inte i beräkningen av leveranstiden ). I ett fall av Force majeure,är SPARTOO.SE inte ansvariga för förseningar av leveranser.


9.1.Sverige

Leverans med Posten
Leveranstid: 5-6 dagar. Garanterat inom 7 dagar.
Leveransavgift

För ordrar under 330 SEK För ordrar över 330 SEK
En fraktavgift tas ut på 45 SEK Gratis leverans

Hemleverans (UPS Standard) :
Leveranstid: Maximalt 7 arbetsdagar.
Leveranskostnad: 65 SEK per beställning.
Leveranstiden hos UPS beräknas enligt din leveransadress och du hittar din beräknade leveranstid på betalningsidan.


Hemleverans (UPS Express) :
Beställningar som läggs innan klockan 13.00 vardagar skickas samma dag. Leveranstid: 1-3 arbetsdagar. Maximalt 3 arbetsdagar
Leveranskostnad: 139 SEK per beställning.
Leveranstiden hos UPS beräknas enligt din leveransadress och du hittar din beräknade leveranstid på betalningsidan.


9.2.Norge.


Hemleverans med Posten:
Leveranstiden anges på betalningssidan.
Leveranskostnad:


För beställningar under 450 kronor
En fraktavgift tas ut på 90 kronor Gratis leverans


10 Nöjd eller återbetald

Alla artiklar som köps på hemsidan SPARTOO.SE kan vara objekt av returer « nöjd eller återbetald » ifall kunden inte vill behålla en produkt av giltiga anledningar : denna gillar inte produkten, storleken är fel, är inte färgen som man förväntar sig, mm... Produkter från SPARTOO.SE kan bytas ut eller återbetalas produktpriset. Vid byte, om priset är högre, kommer bytet endast att ske efter betalning av mellanskillnaden.
Partnerprodukter kommer endast att återbetalas (köpvillkor för varje partner hittar du på produktsidan).
För att accepteras, måste returerna uppfylla dessa kriterier :
-Produkterna får inte ha använts utomhus. Produkterna måste vara i nyskick,
-De returnerade produkterna måste motsvara de leverade produkterna,
-Produkterna ska skickas tillbaka i det ursprungliga emballaget(får inte vara ihoptejpad) och ska vara i ett kolli som skyddar emballaget,
-Produkten ska returneras inom 30 dagar från beställningsdatumet.
-Tomma kartonger kommer att neka all byte och återbetalning.
-Följa den nedanstående returen.

Alla kunder har ångerrätt enligt det Europeiska direktivet 2011/83/UE för alla produkter beställda på SPARTOO.SE. Kunden måste göra dett inom en period på 14 dagar från och med mottagandet av ordern av denne eller en annan person som har tillåtelse att ta emot denna. Han måste inom denna period adressera följande. Antingen via email, post, eller eventuellt via ifylld formulär till : SPARTOO, 16 Rue Henri Barbusse, 38100 Grenoble, France eller adriana@spartoo.se

Jag meddelar er härmed mitt återtagande av kontraktet gällande fölande produkt/er :
Artikelnummer:
Ordernummer:
Beställd den .... och mottagen den ....
Namn på kunden :
Kundens adress :
Gjord den
Signatur(om denna skrivs på papper)

Kunden kan då bli återbetald, så fort vi har mottagit produkterna från ordern i nyskick och i originalförpackningen(en kontroll kommer att ske), fraktavgiften återbetalas även den(ifall kunden inte har valt ett annat fraktsätt än den billigaste som erbjuds på SPARTOO.SE). Returkostnaden står kunden för. Denna retur måste genomföras utan stora dröjningar och måste ha kommit till Spartoo inom 14 dagar efter mottagandet av returformuläret.
Denna disposition gäller inte för Norge.


10.1 : Du kan göra en retur så här :

- Sverige : Gratis retur med Posten. Andra retursätt står kunden för.
- Norge : Alla retursätt står kunden för.

För partnerprodukter hittar du returvillkoren för varje partner på produktsidan.


10.2 : Proceduren för returer är följande :

Steg 1 : Kundkonto
Logga in på ditt kundkonto på SPARTOO.SE med din mailadress och lösenord och gå in på rubriken « mina returer » och fyll i formuläret för returbegäran.

Steg 2: Få returetiketten
- Om returen är gratis och betalas av SPARTOO.SE : ett e-mail kommer att skickas med en länk som låter dig skriva ut returetiketten för transport.
- Om returen betalas av kunden: ett e-mail kommer att skickas med adressen som produkten skall returneras till.

Steg 3 : Överlämnande av paketet till transportören
Lämna in paketet hos en utvald transportör för gratis retur.
Lämna in paketet hos valfri transportör vid betald retur.
Behåll bevis på att du har lämnat in kollit för att förebygga problem som kan ske under returtransporten.
Returen behandlas av spartoo inom en period på 7 till 10 arbetsdagar.

11 Hantering av ej levererade paket av transportören

11.1 : Returer vid « OKÄND ADRESS »:

Detta gäller returer som har gjorts av logistikföretaget som hanterar leveransen vid: Okänd adress. Efter att SPARTOO.SE har mottagit och godkänt paketet, kommer denne ta kontakt med kunden för att skicka ordern på nytt om produkterna finns på lager eller för att återbetala denna om kunden så önskar. SPARTOO.SE behåller sig rätten att genomföra återbetalningen för ordern och att inte skicka ut den på nytt om flera returer för « OKÄND ADRESS » skulle identifieras.


11.2 : Returer vid "EJ UPPHÄMTAD PAKET":

Detta gäller paket som inte har hämtats ut av kunden på uthämtningstället inom uthämtningsperioden. Efter att SPARTOO.SE har mottagit och godkänt paketet, kommer denne ta kontakt med kunden för att skicka ordern på nytt om produkterna finns på lager eller för att återbetala denna om kunden så önskar. SPARTOO.SE behåller sig rätten att genomföra återbetalningen för ordern och att inte skicka ut den på nytt om flera returer för "EJ UPPHÄMTAD PAKET" skulle identifieras.


11.2 : Returer vid "NEKAD":

Detta gäller paket som kunden har nekat att ta emot vid leveransen. Efter att SPARTOO.SE har mottagit och godkänt paketet, kommer ett tillgodohavande krediteras på kundkontot inom 72h från mottagandet av returen. Kunden kan begära en återbetalning och annulering av sitt tillgodohavande direkt på sitt "KUNDKONTO" på hemsidan SPARTOO.SE.

Vid retur av paketet för anledningarna « OKÄND ADRESS », "EJ UPPHÄMTAD PAKET", eller "NEKAD", garanterar inte SPARTOO.SE en reservation av de beställda artiklarna och kan tvingas att återbetala ordern om artiklarna inte längre är tillgängliga.

För partnerprodukter måste kunden vända sig till säljarens egna köpvillkor

12 Ansvar

För alla etapper av sidåtkomst, rådgivning, ifyllande av formulär, beställningsförfarande, varuleveranser eller all annan slags service har företaget SPARTOO.SE endast skyldighet att vidta bästa möjliga åtgärder. I gengäld kan inte SPARTOO.SE:s ansvar åberopas för alla olägenheter eller skador som är typiska vid Internetanvändning och som faller fullständigt utanför alla nödvändiga insatser och försiktighetsåtgärder som SPARTOO.SE vidtar.
Speciellt i fråga om störningar i servicetillgängligheten, all slags dataintrång utifrån samt förekomst av datavirus kan inte SPARTOO.SE ställas till svars. Likaså gäller att allt som kan rubriceras som force majeure, så som detta begrepp definieras enligt de franska kassationsdomstolarnas rättspraxis, befrias SPARTOO.SE fullständigt från allt ansvar. Kunderna åtnjuter de garantier som varumärkena på denna sida ger rätt till. Vi reserverar oss för eventuella prisfel och felskrivningar på hemsidan.

13 Immateriella rättigheter

Allt innehåll på webbplatsen SPARTOO.SE, vare sig visuellt eller ljudrelaterat, inklusive den bakomliggande tekniken, skyddas av upphovsrätten, varumärkesrätten eller patenträtten.
Det är SPARTOO.SE:s skyddade egendom.
Alla hypertextuella länkar med hänvisning till SPARTOO.SE som bygger på framing-, deeplinking-, inline-linkingteknik eller all annan slags djuplänkningsteknik är under alla förhållande formellt sett förbjudna.
Utan undantag ska alla länkar, även sådana som har godkänts automatiskt, direkt plockas bort på SPARTOO.SE:s uppmaning.

14 Skydd av personliga uppgifter

14.1 : Insamling av personliga uppgifter

Under skapandet av kundkontot och beställningarna av kunden på spartoo.se, behöver SPARTOO samla in uppgifter som kan anses som personliga. Den ansvariga för insamligen är företaget SPARTOO SAS, företaget med Enkla Aktioner, registrerad med numret 489 895 821 RCS GRENOBLE, där huvudkontoret befinner sig på 16 rue Henri Barbusse 38100 Grenoble – France. SPARTOO har deklarerat hos CNIL (Fransk organism för skydd av uppgifter) skyddet av kundernas personliga uppgifter och arbetet mot bedrägerier : deklaration med nummer 1182432.

Termen « personliga uppgifter » motsvarar alla uppgifter som gör att man kan identifiera en person, såsom förnamn, efternamn, telefonnummer, födelsedatum, kön, emailadress, hemadress såväl som alla uppgifter som kunden väljer att ange till SPARTOO.SE gällande denne.

För att förebygga bedrägerier som gäller dessa uppgifter nämnda nedan (punkt 2 och 3), kan SPARTOO.SE behöva behålla information gällande transaktioner som sker på sina hemsidor, då en del av kortnummer som har använts för så kallade transaktioner och deras utgångsdatum


14.2 : Användning av insamlade uppgifter

De personliga uppgifterna som samlas in används för en eller flera av dessa anledningar :
- hantera beställningarna på hemsidan,
- skapa marknadstatistik, marknadsundersökningar och trender,
- skapa och hantera reklamfiler, i vilket ingår teknisk hantering såsom normalisation, påfyllning och duplikation,
- hantera relativa operationer gällande hanteringen av kunder,
- välja en kundkrets för att genomföra reklam och marknadsföringsoperationer,
- adressera meddelanden och reklamaktiga meddelanden från SPARTOO.SE´s part. Kunden kan avregistrera sig när som helst från dessa erbjudanden genom att klicka på länken för detta nedanför email som det gäller,
- respektera våra obligationer gällande lagen och regler.
- förebygga bedrägerier


14.3 : Mottagare för insamlade uppgifter

Endast SPARTOO.SE och utomstående företag under kontrakt med SPARTOO.SE för behandlingen av ordern för kunden har tillgång till de angivna uppgifterna. Kategorierna för personner som kommer ha tillgång till personliga uppgifter inom företaget SPARTOO är, inom begränsningarna för deras respektiva uppgifter, kundtjänsten, administrativa avdelningar, tekniska avdelningen och avdelningar som är ansvariga för kontroller (kontokomissarie, avdelningar för inre skydd och kontroll, mm..)

Andra som även kan vara mottagare av personliga uppgifter är statliga organismer, exklusivt för att besvara lagliga obligationer, domare, officerare och organismer ansvariga för att erhålla inbetalningar av skulder.

Alla förebyggande metoder används för att skydda all information med personliga inslag och för att undvika att dessa vrids, skadas eller att någon utan tillåtelse ska ha tillgång till dessa.

Företaget SPARTOO behåller sig rätten att kommersiellt dela med sig av uppgifter som har samlats in på hemsidan om kunden har klickat i « Jag önskar erhålla heta tips från Spartoos partners ».
Företaget SPARTOO kan då möjligen dela med sig av dessa uppgifter till utländska företag. Den engagerar sig att endast dela med sig av dessa uppgifter till utländska företag som har samma säkerhetsnivå för uppgifter som Frankrike och Europeiska Unionen.


14.4 : Konservation av personliga uppgifter

De insamlade uppgifterna konserveras under 5 års tid att räkna från den senaste transaktionen som skett från kunden på hemsidan eller från sista uppdateringen från kunden på kundkontot, förutom förminskade kortnummer och utgångsdatum som tas bort efter 13 månader för att förebygga bedrägerier och för att använda Premiumtjänsten. Ifall kunden går med på spara sin kortuppgifter genom att klicka på « Komma ihåg », SPARTOO.SE är tillåtna att spara alla bankuppgifter för att förenkla framtida betalningar. Dessa uppgifter konserveras under 13 månaders tid att räkna från den senaste transaktionen som skett från kunden på hemsidan eller från sista uppdateringen från kunden på kundkontot .
Vid saknad av nya transaktioner eller uppdateringar från kundens del under den 5 åriga perioden, kommer uppgifterna att tas bort automatiskt.
Kryptogrammet CVC raderas automatiskt efter en genomförd, komplett och tillåten transaktion.


14.5 : Cookies

SPARTOO.SE mäter hur många besökare hemsidan har haft, hur många gånger sidor har besökts och besökarnas aktivitet på hemsidan såväl som hur många gånger de har kommit tillbaka tack vare teknologin « cookies ».
En cookie tillåter inte oss att identifiera kunden. Den registrerar relativ information om navigationen från kundens dator på hemsidan SPARTOO.SE (besökta sidor, datumet och tiden för besöket, etc.) och att tillåter oss att se dessa vid besök utifrån.
Den insamlade informationen från cookies används unikt och endast för intern användning och delas aldrig med andra parter.

Användning av cookies, av oss eller parter, är inte nödvändig för hemsidans funktion och kräver att kunden godkänner delningen. För att neka användningen av dessa kan man konfigurera webbläsaren för detta.

Vissa cookies som kallas « reklamcookies » låter oss följa kundens navigation och spara produkter som har besökts, och inom en period på 90 dagar att presentera reklamrutor i samband, eller ej, med navigationen som skett. Dessa cookies är länkade till den interna kundprofilen (utan att identifiera denne).


14.6 : Rätt till tillgång och justering

När en kund kommunicerar sina personliga uppgifter, ger han sitt medvetande och godkännande för tillgång och användning av personliga uppgifter.

I enlighet med lagen, kunden har rätt till tillgång, justering, interrogation och som part till motsägande av uppgifter som rör honom, genom att kontakta via:
Email: cnil@spartoo.se
Post till SPARTOO SAS-16 Rue Henri Barbusse - 38100 Grenoble - Frankrike
För giltiga anledningar kan kunden motsäga användningen av behandlingen av uppgifter som rör denne.

Vad gäller Cookies för reklam, om kunden inte önskar ta emot dessa, kan han klicka på följande länk :
Avaktivera alla reklamcookies på min profil


14.7 : Kundens ansvar

Kunden engagerar sig på sin sida, att respektera, under all insamling av information från SPARTOO.SE att inte förvrida de och utnyttja de endast för sin personliga användning. SPARTOO.SE behåller sig rätten att neka att dela med sig av informationen, såsom att ta bort denna.


15 Pristävlingar

Produkterna som är till salu under "Outlet på SPARTOO.SE" är tillgängliga för de som uppfyller dessa kriterier :
- Vara kund på SPARTOO.SE genom att öppna ett kundkonto på hemsidan med en giltig mailadress och ett lösenord
- Ha mottagit en inbjudan via e-mail till mailadressen för kundkontot
- Ha mottagit minst ett e-mail från SPARTOO.SE

16 Premiumtjänsten

Spartoo.se erbjuder sina kunder tjänsten SPARTOO PREMIUM.
Tjänsten Spartoo Premium är en betaltjänst som gäller i 12 månader från att kunden skriver upp sig. Om kunden vill fortsätta att utnyttja fördelarna med efter 12 månader kan denne förnya den via hemsidan för ytterligare 12 månader genom att betala för den på nytt.
Tjänsten Spartoo Premium gäller inte på produkter med ikonen "partnerprodukt".

Fördelarna med Spartoo Premium är följande:

  • Sverige:

- - 10% omedelbar rabatt på varor till ordinarie pris.
- 5% omedelbar rabatt på reaartiklar under reaperioden.
- Gratis expressleverans inom 1-3 vardagar.
- Ingen extra avgift för beställningar med Klarna-faktura
- Exklusiva erbjudanden : extra rabatter på speciella dagar för Premiumkunder

  • Norge:


- 10% omedelbar rabatt på varor till ordinarie pris.
- 5% omedelbar rabatt på reaartiklar under reaperioden.
- Gratis expressleverans inom 1-3 vardagar.
- Exklusiva erbjudanden : extra rabatter på speciella dagar för Premiumkunder

  • Villkor för rabatten:


- Villkor för 10% rabatt: Denna rabatt kan inte kombineras med andra rabatter och gäller inte för de märken som är undantagna från våra kampanjer(se villkor för pågående rabatter). Rabatten kan endast tillämpas på icke-rabatterade varor på webbplatsen.
- Villkor för 5% rabatt : Denna rabatt kan kombineras med reapriser under reaperioderna. Den kan inte kombineras med andra typer av rabatter, extrapriser eller kampanjepriser, utan fungerar endast på reavaror under rean.

17 Presentkort och rabattkuponger

Presentkort och rabattkuponger är i form av kuponger som har en unik kod. Presentkort och rabattkuponger återbetalas inte och kan inte vara objekt för en ersättning i form av pengar. Varor som inköpts med presentkort och rabattkuponger kan bytas till annan storlek eller återbetalas i form av ett tillgodohavande om de inte skulle motsvara förväntningar. Presentkort och rabattkuponger kommer då att sättas tillbaka på kundkontot och måste användas under giltighetsperioden..
De kan inte kombineras med andra erbjudanden eller rabattkuponger.Gäller inte på partnerprodukter

18 Bästa Pris-garanti: Spartoo gör en återbetalning 2 gånger prisskillnaden

Om kunden, efter att du har köpt en vara på vår hemsida, hittar en offert som motsvarar våran med ett lägre pris, inklusive frakten, på en annan svensk internetsida som har en onlinebetalningsystem, återbetalar SPARTOO.SE 2 gånger prisskillnaden till denne.

Prismatchning Bästa Pris-garanti x 2 görs om samtliga nedanstående krav uppfylls:
- Priset som anges som lägre skall vara med fraktavgiften inkluderad,
-Priset som anges som lägre på den konkurrerande webbplatsen ska vara normalpris och inte ett erbjudande eller reaartikel och,
-Leveransvillkoren ska vara desamma (lagervara, expedition senast dagen efter beställning, fri frakt) et,
- Identisk vara: artikel i nyskick, samma märke, modell, material, storlek som kunden vill köpa och färg.
Den ska finnas som lagervara i samma storlek och färg hos konkurrenten till ett lägre pris och,
- Varan ska utbjudas på en webbplats som följer svensk lag och som erbjuder köp i SEK,
-Köpet skall göras via en onlinebetalningsystem och,
- Endast en återbetalning på köp på SPARTOO.SE per artikel och per kund.

Bästa Pris-garantin gäller inte:
- utförsäljning och reaartiklar.
- artiklar som säljs genom auktioner, privatannonser eller portaler
- artiklar som säljs och levereras av Spartoos partners.
- leveranser utanför Sverige

För att erhålla en återbetalning gör man så här:
Inom 5 dagar efter köpet kontaktar kunden SPARTOO.SE via kontaktformuläret för kundtjänsten, genom följande procedur :
- anger sitt beställningsnummer hos SPARTOO.SE i meddelandet
- Ger oss länken till den webbplats där artikeln säljs till ett billigare pris och länken till artikelsidan hos Spartoo.
Om ovanstående villkor uppfylls, och efter det att perioden för ångerrätt (14 dagar) är utgånge och kunden bekräftat att denne har för avsikt att behålla artikeln förbinder sig Spartoo.se att göra en återbetalning till kunden av 2 gånger prisskillnandenn.
Utbetalningen sker via kundkontot senast 30 dagar efter utgången av perioden för ångerrätt och betalningssättet väljs av SPARTOO.SE.

19 Upplösning

Om ett fel skulle uppstå, kan kunden adressera sig via brev till SPARTOO.SE, som kommer göra sitt bästa för att lösa denna. Om försöket att lösa denna mellan oss, kan en begäran göras inom ett år till ett organ från och med dagen då felet kommunicerades till oss. Kunden kan göra detta genom plattformen för « fellösningar » för att lösa felen : href="https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&reload=SV">här
Denna disposition fungerar ej för Norge.

20 Garanti

För Sverige, gäller garantin av konformitet under en period av 3 år från och med mottagandet av produkten, och inom 2 månader efter upptäckten av fabrikationsfelet..
För Norge, gäller garantin av konformitet under en period av 2 år från och med mottagandet av produkten, och inom 2 månader efter upptäckten av fabrikationsfelet..

För dessa två länder är det SPARTOO.SE´s ansvar inom de första 6 månaderna att bevisa att detta inte är ett fabrikationsfel, sedan är det kundens ansvar att bevisa felet unde de kommande 18/30 månaderna.

Garantin för kvaliteten gäller inte om modifikationer har gjorts på produkten, om felet anses vara ett slitfel, om produkten har använts på ett vårdslöst, om denna inte har behandlats på rätt sätt, eller vid fel på grund av vårdslös transport eller bevaring av produkten.

Utbytet eller reparationen av produkten görs utan extra avgifter, inom en resonabel tidsperiod, om inte felet är proportionellt oresonabel att laga eller om det inte är möjligt. Om det är omöjligt kommer SPARTOO.SE inom en resonabel tid att, utan avgift, göra en total eller delvis återbetalning, beroende på fallet.
Produkten som är objekt för reklamationen måste ha beställts hos SPARTOO.SE och ha returnerats i sin originalförpackning.

alla reklamationer skall skickas till följande mailadress :
reklamation@spartoo.se .





STARTSIDA | MÄRKEN | VÄSKOR | ACCESSOARER | NYHETER | STÖRRE STORLEKAR | TRENDER | STUDENTERBJUDANDEN
Vilka är SPARTOO? | F.A.Q. | Fördelarna | Allmänna försäljningsvillkor | *Villkor för aktuella erbjudanden | Marketplace | IT och frihet | Kontakt

Spartoo FR
Spartoo UK
Spartoo IT
Spartoo ES
Spartoo DE
Spartoo BE2
Spartoo BE
Spartoo LU
Spartoo CH
Spartoo AT
Spartoo BG
Spartoo GR
Spartoo CY
Spartoo CZ
Spartoo DK
Spartoo EE
Spartoo FI
Spartoo HU
Spartoo IE
Spartoo LV
Spartoo LT
Spartoo MT
Spartoo HR
Spartoo NL
Spartoo PL
Spartoo PT
Spartoo RO
Spartoo SK
Spartoo SI
Spartoo SE
Spartoo CN
TOOPOST