Spartoo använder cookies. Genom att navigera dig vidare på webbplatsen accepterar du användandet av cookies.

FAQ: Dina frågor - Våra svar

Hur gör jag en beställning?

Välj de modeller som tilltalar dig: Spartoo.se har flera sökmöjligheter:
  • Snabbsökning av modeller efter dina önskemål: Skriv in nyckelorden för din sökning (färg, storlek, pris o.s.v.) eller använd de många filtren som finns till hands.
  • Två söksätt :
    • Känn dig fri att klicka runt efter eget tycke och smak och upptäck de märken som motsvarar din stil.
    • Välj ut ditt favoritmärke och titta på de nya modellerna på varje varumärkes utrymme.
  • 5-i-topp på försäljningslistan: Upptäck de 5 bästa köpen som genomförts på SPARTOO.SE för varje avdelning och varje märke.

Har du gjort ditt val? Välj skostorlek på sidan med produktinformation och klicka sedan på "Lägg till" för att lägga till varan i din varukorg. När du är klar med dina inköp, klickar du på "Till kassan".
Om du inte är inloggad så kommer systemet att fråga efter din e-postadress och ditt lösenord. Om du inte har ett kundkonto på Spartoo så ombedes du att skapa ett sådant.

  • Lägg in eventuella tillgodohavanden och/eller rabattkuponger
  • Välj betalningssätt.
  • Välj leveranssätt. Kontrollera att utlämningsstället/ leveransadressen är rätt.
  • betalningssätt.
  • Tryck på knappen Bekräfta. Du får då omedelbart ett e-postmeddelande med ditt beställningsnummer och en beställningssammanställning.

Hur vet jag om min beställning är registrerad?

Efter att din online-beställning har godkänts skickar Spartoo.se ett e-postmeddelande till dig med ditt beställningsnummer. Du kan följa din beställning genom att klicka på rubriken "Mina beställningar" på ditt kundkonto. Vi informerar dig via e-post om de olika etapperna i hanteringen av ditt paket.

Hur ändrar eller annullerar jag en beställning?

Om du vill ändra/annullera din order klickar du på denna länk När ordern har status "I väntan på paketering" kan du ändra utlämningsställe, leveransadress och storleken på din artikel, genom att annullera hela ordernordern och göra en ny.
Om ordern har status "Paketering pågår", "Order i transit" eller "Order avsänd" är det inte längre möjligt att göra några ändringar/avbeställningar.
Kom ihåg att du har ångerrätt för alla produkter som köps på sidan spartoo.se. Läs mer under "Allmänna försäljningsvillkor".

Hur lång tid tar leveransen av mitt paket och vad kostar det?

Nedanstående information gäller alla varor som inte är "Partnerprodukter".
För "Partnerprodukter" gäller särskilda regler för leverans och retur (som återfinns på sidan med produktinformation för vald artikel).

Våra leveranstider anges i arbetsdagar och börjar räknas nästkommande arbetsdag för beställningar gjorda efter klockan 14. Lördag, söndag och helgdagar räknas inte som arbetsdagar. Spartoo.se är inte ansvarig för förseningar till följd av force majeure. .

1. Sverige

Postens uthämtningsställen:
Leveranstid: Garanterad leverans inom 7 arbetsdagar.
För beställningar under 330 SEK. För beställningar från 330 SEK.
En fraktavgift tas ut på 45 SEK Gratis leverans

Hemleverans (UPS standard):
Leveranstid: Maximalt 7 arbetsdagar.
Leveranskostnad: 65 SEK per beställning.
Leveranstiden hos UPS beräknas enligt din leveransadress och du hittar din beräknade leveranstid på betalningsidan.

Hemleverans (UPS Express):
Leveranstid: 1-3 arbetsdagar. Maximalt 3 arbetsdagar. Ordrar lagda innan kl. 13 skickas samma dag
Leveranskostnad: 139 SEK per beställning.
Leveranstiden hos UPS beräknas enligt din leveransadress och du hittar din beräknade leveranstid på betalningsidan.
2. Norge
Hemleverans med Posten
Leveranstiden anges på betalningssidan.
För beställningar under 450 kronor För beställningar från 450 kronor
En fraktavgift tas ut på 90 kronor Gratis leverans

Kan jag få paketet levererat till en annan adress än min hemadress?

Nedanstående information gäller alla varor som inte är "Partnerprodukter".
För "Partnerprodukter" gäller särskilda regler för leverans och retur (som återfinns på sidan med produktinformation för vald artikel).
Spartoo.se erbjuder flera leveranssätt.
  • Med UPS får du leverans till dörren, antingen till hemadress eller annan valfri adress.
  • Med leveranssättet Posten kommer ditt paket till det närmaste postombud utifrån det postnummer du har angett. Du kan själv ändra det förvalda servicestället vid beställningstillfället.
  • Hur spårar jag mitt paket?

    När ditt paket har lämnat vårt lager, skickar Spartoo.se en [LIEN_COMMANDE] som tillåter dig att följa ditt paket i leveransprocessen.
    När du klickar på länken, omdirigeras du till leverantörens hemsida. Du kan då se vart ditt paket befinner sig.

    Jag har inte fått min leverans. Vad ska jag göra?

    Alla Spartoos försändelser går att spåra med hjälp av en spårningslänk. Så snart det är möjligt att spåra ditt paket skickar vi ett e-postmeddelande med en spårningslänk.

    - Om den maximala leveranstid på inte är överskriden ber vi dig avvakta.

    - Om du inte har fått information om att din försändelse har lämnat vårt lager och den maximala leveranstid är överskriden ber vi dig kontakta kontakta vår kundservice.

    Länder dit Spartoo.se levererar

    Vart levererar Spartoo?
    • Sverige
    • Norge

    Vad innebär det att ha ett kundkonto hos SPARTOO.SE?

    • Med hjälp av ditt kundkonto på Spartoo.se kan du lätt komma åt all information gällande dina köp hos oss. Du är fri att när som helst ändra dina uppgifter och kan även be oss att ta bort all information eller kundkonto genom att skriva till e-mailadressen cnil@spartoo.com
    • Logga in på ditt kundkonto för att:
      Kontrollera och ändra dina uppgifter
      Kontrollera och ändra din leveransadress
      Ändra ditt lösenord
      Skriva in dig på vårt nyhetsbrev
      Uppfölja ditt värvningskonto och dina bonuspoäng på ditt kundkonto
      Se dina tillgängliga presentkort och rabattkuponger
    • Ditt kundkonto på Spartoo.se tillåter dig även att följa dina beställningar och returer.
    • Du kan även deltaga i olika tävlingar på Spartoo.se eller, värvning, ge din åsikt på varor, betygsätta varor och vår service, osv… OBS! Bonuspoängen är endast giltiga i 12 månader.

    Hur skapar jag ett kundkonto på Spartoo.se?

    För att skapa ett kundkonto:
    Klicka på rubriken Mitt Kundkonto som du hittar högst upp till höger på vår hemsida. Följ sedan instruktionerna genom att fylla i formuläret "Jag är NY KUND , jag skapar mitt kundkonto". Om du möter några svårigheter så är du välkommen att kontakta vår kundservice som hjälper dig så fort som möjligt.

    Hur kommer jag åt mitt användarnamn och lösenord?

    Om du har glömt ditt lösenord till ditt kundkonto: klicka på « mitt kundkonto » som du ser högst uppe till höger på vår hemsida. Klicka sedan på "Har du glömt ditt lösenord?. Ett nytt lösenord skickas automatiskt till din e-mailadress.

    Hur kontaktar jag er?

    En fråga? En anmärkning? Spartoo.se:s kundservice är tillgänglig för dig.
    • Vår kundservice svarar på alla dina frågor och funderingar på telefon 08 446 810 55 från måndag till fredag kl. 9.00 - 17.00.
    • Du kan även kontakta oss genom att klicka på "Kundservice" och skicka ett meddelande.

    Bästa Pris-garanti

    Spartoo gör en återbetalning 2 gånger prisskillnaden* på varor sålda och expedierade av Spartoo.se om du hittar billigare någon annanstans!**
    • Följande villkor är nödvändiga för en återbetalning: :
      - Varans pris på den konkurrerande webbplatsen ska vara normalpris och inte ett erbjudande eller reaartikel.
      - Leveransvillkoren ska vara desamma (lagervara, expedition senast dagen efter beställning, fri frakt om varans pris överstiger en viss minimisumma).
      - Identisk vara: artikel i nyskick, samma märke, modell, material och färg.
      - Den ska finnas som lagervara i samma storlek och färg hos konkurrenten till ett lägre pris.
      - Varan ska utbjudas på en webbplats som följer svensk lag och som erbjuder köp i SEK.
      - Endast en återbetalning per artikel och per kund..

      Bästa Pris-garantin gäller inte:
      - utförsäljning och reaartiklar
      - artiklar som säljs genom auktioner, privatannonser eller portaler
      - artiklar som säljs och levereras av Spartoos partners
      - leveranser utanför Sverige

      För att erhålla en återbetalning gör man så här:
      Inom 5 dagar efter köpet kontaktar kunden Spartoo.se via kontaktformuläret som nås på första sidan högst upp till höger och länken «Hjälp»:
      - anger sitt beställningsnummer
      - kopierar länken (URL) till den webbplats där artikeln säljs till ett billigare pris än på Spartoo.se
      - kopierar länken (URL) till artikeln på Spartoo.se
      Om ovanstående villkor uppfylls och kunden bekräftat att denne har för avsikt att behålla artikeln förbinder sig Spartoo.se att göra en återbetalning till kunden av 2 gånger prisskillnanden efter det att perioden för ångerrätt (30 dagar) är utgången.
      Utbetalningen sker via kundkontot senast 30 dagar efter utgången av perioden för ångerrätt och betalningssättet väljs av Spartoo.se.

    Hur fungerar värvningen?

    Din vän skriver in din e-postadress i samband med att han/hon skapar sitt kundkonto på Spartoo.se. Du kan också värva dina vänner genom att fylla i formuläret som du hittar under rubriken Värvning högst upp till höger på Spartoos hemsida.
    Du tjänar 90 kronor i form av ett presentkort då din vän gör sitt första köp. Köpet kommer att bokföras i slutet av en period på 30 dagar, under förutsättning att dess belopp överstiger 450 kronor och att ingen produkt i denna beställning returnerats. Din vän erhåller såklart också 90 kronor i form av presentkort efter sitt första köp.
    Du kan värva upp till 100 vänner och därmed tjäna 9000 kronor totalt. När du har tillräckligt med intjänade kronor, minst 180 kronor, kan du begära att få beloppet i form av ett presentkort. Presentkorten är giltiga 1 år och kan användas på framtida beställningar.

    Hur fungerar bonusprogrammet?

    För varje beställning du gör ger SPARTOO.SE dig bonuspoäng.
    Du får 1 bonuspoäng för köp för 5 kronor.
    Du får 10 bonuspoäng för köp för 50 kronor.
    Du får 100 bonuspoäng för köp för 500 kronor.
    Du får 200 bonuspoäng för köp för 1000 kronor.


    Det exakta antalet poäng som varje artikel ger rätt till framgår på sidan med produktinformation. Alla köp ger dig bonus!

    Bonuspoängen krediteras ditt kundkonto 30 dagar efter köpet, OBS, du får inga pengar för en returnerad vara. Du kan när som helst se hur många poäng du har ackumulerat genom att logga in på ditt kundkonto. Klicka på "Mitt kundkonto" och "Mina fördelar" och sedan "Mina bonuspoäng". OBS! Bonuspoängen är endast giltiga i 12 månader.

    Så snart du har uppnått minst 500 poäng kan du begära att få ett presentkort att använda vid nästa order. Varje poäng är värd 10 öre i form av rabattkupong, vilket betyder att 500 poäng ger dig 50 kronor i rabatt och 1000 poäng ger dig 100 kronor. OBS! Bonuspoängen är endast giltiga i 12 månader.

    Kan jag spara min varukorg från ett besök till ett annat?

    Har du hittat vad du önskar men vill inte bekräfta beställningen omedelbart? Inga problem! Om varan fortfarande är tillgänglig i lagret så hittar du den i din varukorg när du kommer tillbaka till Spartoo.se nästa gång.

    Spartoo Premium

    Spartoo.se erbjuder sina kunder tjänsten SPARTOO PREMIUM.
    Tjänsten Spartoo Premium erbjuds till en kostnaden av 189 kr och löper på 1 år. Om du vill fortsätta att utnyttja fördelarna med SPARTOO PREMIUM behöver du förnya tjänsten för ytterligare 1 år till ett pris av 189 kr.
    Tjänsten Spartoo Premium gäller inte på produkter med ikonen "partnerprodukt".

    Fördelarna med Spartoo Premium:

    • Sverige:

    - Gratis expressleverans inom 1-3 vardagar. Ordrar lagda innan kl.13 skickas samma dag
    - Ingen extra avgift för beställningar med Klarna-faktura
    - 10% omedelbar rabatt på alla varor till ordinarie pris.
    - 5% omedelbar rabatt på alla reaartiklar under reaperioden.

    • Norge:

    - 10% omedelbar rabatt på alla varor till ordinarie pris.
    - 5% omedelbar rabatt på alla reaartiklar under reaperioden.

    • Villkor för rabatten:

    - Villkor för 10% rabatt: Denna rabatt kan inte kombineras med andra rabatter och gäller inte för de märken som är undantagna från våra kampanjer. Rabatten kan endast tillämpas på icke-rabatterade varor på webbplatsen.

    - Villkor för 5% rabatt : Denna rabatt kan kombineras med reapriser under reaperioderna. Den kan inte kombineras med andra typer av rabatter, extrapriser eller kampanjepriser, utan fungerar endast på reavaror under rean.

    Var hittar jag teknisk information om en produkt?

    När du surfar runt på vår sajt, klicka på den eller de varor som du gillar. Du kan sedan se modellen i 3D och du hittar en beskrivning på produktsidan med varans detaljer som material och tillverkningsprocess.
    Du hittar även en underhållningsguide som hjälper dig att ta hand om dina skor på : https://www.spartoo.se/guide_entretien.php

    Hur vet jag om produkten jag är intresserad av finns på lager?

    Alla produkter som syns på Spartoo.se motsvarar det som finns tillgängligt i lager. Det kan hända att din önskade vara och/eller storlek inte finns i lager längre. Endast de storlekar du kan välja på produktsidan finns tillgängliga i vårt lager. Om du inte hittar din storlek så kan du be att bli informerad när och om vi får in den genom att klicka på "meddelande om storlek". Vi håller dig sedan underrättad via e-mail.

    Vilket urval har Spartoo.se?

    Spartoo.se erbjuder ett brett utbud av uppskattade och erkända varumärken. Vårt mål är att ständigt erbjuda märken och modeller som skapar modet. Sneakers, ballerinor, mockasiner, derbyskor, flipflops, sandaler, stövlar...och till och med tofflor!

    Vilka betalningssätt finns det?

    Välj betalningssätt på sidan Betalningsuppgifter när du gör din beställning. Spartoo.se har följande betalninggsätt:
    • Betalning med Bankkort VISA eller MASTERCARD
    • Betalning mot Klarna faktura
    • Betalning med PayPal
    • Betalning vid leverans UPS
    • Direktbetalning via Nordea
    • Betalning med presentkort/tillgodohavande från SPARTOO.SE

    Är online-betalningen säker?

    Handla tryggt hos Spartoo.se med garanterad maximal säkerhet! Spartoo.se ger full uppmärksamhet åt alla säkerhetsfrågor rörande internetbetalningar. Dina bankuppgifter är krypterade i SSL-format (Secure Socket Layer) innan de överförs i vår server och vidare till vår franska huvudbank CIC. Dessa uppgifter är aldrig sparade på något som helst sätt hos oss.

    Hur använder jag mitt presentkort eller min rabattkupong hos Spartoo.se?

    3 steg för att använda ditt presentkort / rabattkupong vid beställning:
    • Välj din vara och lägg den i varukorgen
    • Gå vidare till kassan
    • På "Betalningssidan" fyller du i din rabattkupong i ruta nummer 1 eller väljer ditt presentkort i rullistan.
    Om summan på ditt presentkort överstiger summan på beställningen så består denna på ditt kundkonto och kan användas vid ett senare tillfälle. Du får automatiskt upp denna i rullistan igen nästa gång du kommer till betalningssidan.
    Om summan på ditt presentkort understiger summan på beställningen så betalar du resterande med ett av de andra betalningsmöjligheterna (bankkort, Nordea, Paypal eller Klarna).

    Min rabattkod fungerar inte - vad ska jag göra?

    Tänk på att kontrollera din rabattkods giltighetstid:
    • De flesta rabattkuponger är giltiga 3 månader.
    • Presentkort är giltiga ett år.
    • Tänk också på att kontrollera att du skrivit in din kod på rätt sätt, utan mellanslag eller stora bokstäver till exempel.
    • Om din rabattkupong fungerar så ser du omedelbart att den dragits från priset och en röd text kommer upp med informationen om detta.
    • Flera rabattkuponger kan ej kombineras: även om du har flera så kan du bara använda en per beställning.

    Är momsen inräknad i priset?

    Följande gäller för priserna på betalningssidan:
  • Leveranser till Sverige: Priser inklusive svensk moms
  • Leveranser till Norge: Priser exklusive moms. Dock kan dessa leveranser åläggas att betala tullavgifter. För ytterligare information var vänlig se våra Allmänna Försäljningsvillkor
  • Vilka villkor gäller för retur av en artikel?

    Nedanstående information gäller alla varor som inte är "Partnerprodukter".
    För "Partnerprodukter" gäller särskilda regler för leverans och retur (som återfinns på sidan med produktinformation för vald artikel).
    Alla artiklar som säljs på webbplatsen Spartoo.se kan returneras för byte eller återbetalning/makulering av faktura.
    Returer från Norge sker på köparens bekostnad.
    Perioden för öppet köp är på 30 dagar från det att kunden mottagit varan. Alla returer som görs inom ramen för öppet köp ska följa nedanstående regler:
    Villkor för att en retur ska godkännas:
    - Varan ska vara i nyskick och ska inte ha använts utomhus
    - Varan ska returneras i en oskadad originalförpackning (skolåda) och med en passande ytterkartong
    - Varan ska returneras senast 30 dagar efter mottagandet
    - Det är viktigt att först göra en returbegäran på kundkontot
    - Returen behandlas inom 7 till 10 arbetsdagar.

    Vem står för kostnaderna gällande min retur?

    Nedanstående information gäller alla varor som inte är "Partnerprodukter".
    För "Partnerprodukter" gäller särskilda regler för leverans och retur (som återfinns på sidan med produktinformation för vald artikel).
    • Sverige: Fri retur med Posten.
    • Norge: Returen betalas av kunden som själv väljer transportsätt.

    Hur gör jag en retur?

    Vill du skicka tillbaka en artikel? Det är lätt, det går snabbt och det är gratis!

    Logga in på ditt kundkonto och fyll i formuläret för en returbegäran

    Skriv ut returetiketten

    Gör iordning returpaketet och klistra/tejpa returetiketten på utsidan av ytterkartongen

    Lämna in paketet hos Postombudet

    Vi gör en återbetalning, makulerar fakturan eller gör ett byte, allt enligt önskemål!

    *Detta returförfarande gäller för returer från Sverige. För returer från andra länder vänligen se informationen på ditt kundkonto på .
    Alla artiklar köpta hos Spartoo.se kan vara objekt för byten eller återbetalning.
    Tidperioden för kunden för att använda sin retur och bytesrätt är 30 dagar beräknade från dagen kunden tar emot produkterna.
    Returer eller byten av artiklar inom perioden måste följa proceduren som detaljera här nedan enligt produkten som du har inhandlat :

    1. Returprocedur för Spartoo-produkter
    Steg 1 : Kundkonto
    Logga in på ditt konto Spartoo.se med din mailadress och ditt lösenord och gå in på rubriken Mina Returer för att fylla i formuläret för returbegäran.

    Steg 2 : Returetikett
    Du kommer att få ett email med en länk för att ladda ner din returetikett.


    Steg 3 : Inlämning av paket hos transportören
    Lämna in paketet hos den valda transportören.
    Behåll beviset på att kollit har lämnats in.

    2. Returprocedur för Partnerprodukter Det är möjligt att returnera produkter köpta hos en partner, inom angiven returperiod. Denna returperiod angen i returvillkoren som du kan hitta på produktsidan.
    Steg 1 : Kundkonto
    Logga in på ditt konto Spartoo.se med din mailadress och lösenord och gå in på rubriken Mina Returer för att fylla i formuläret för returbegäran.

    Steg 2 : Returetikett
    Du kommer att motta ett email med adressen till vilken du skall skicka proukten och en returlapp som du kan antingen skriva ut eller kopiera på ett papper som du sedan lägger i paketet.


    Steg 3: inläming av paketet hos transportören
    Lämna in paketet hos valfri transportör.
    Behåll beviset på att kollit har lämnats in.

    Vad är en partnerprodukt?

    En partnerprodukt är en artikel som säljs av ett företag som samarbetar med Spartoo och säljer via webbplatsen Spartoo.se. Partnerföretagen är omsorgsfullt utvalda och de kriterier som är viktiga är varornas kvalitet och den service som företaget erbjuder. Du erbjuds säker betalning och hantering av din beställning.

    Artiklarna är märkta med ikonen "Partnerprodukt" på sidan med produktbeskrivningen. Det är även möjligt att filtrera produkternas säljare("Spartoo" eller "Partnerprodukt" eller "Alla säljare").

    De olika länkarna på sidan med produktbeskrivningen ger dig information om återförsäljaren och dennes leverans- och returpolicy.

    Villkor för betalning, leverans och retur av partnerprodukter

    Betalning
    Du kan betala med kort eller med Paypal. Det är Spartoos säkra betalningssystem som används. När du köper en partnerprodukt förs dina betalningsuppgifter aldrig vidare till partnerföretaget.

    Leverans och retur
    Leverans- och returpolicyn anges på sidan med produktbeskrivningen. Klicka på länkarna för att få information om leverans och retur.

    Vi eftersträvar att erbjuda partnerprodukter från företag som liksom Spartoo tillhandahåller gratis leverans och gratis retur. Emellertid så har partnerföretagen rätt att själva bestämma över leveransavgifter och eventuella returkostnader.

    Hur sker leveransen av partnerprodukter?

    Partnerföretagen har som rekommendation att skicka din beställning inom 2 dygn sedan du lagt din order.

    I samband med expeditionen av din order får du e-post med information om transportör samt ditt paketnummer. En paketspårning är ofta möjlig på transportföretaget/postens webbplats.

    Hur gör man en retur av en partnerprodukt?

    Returer av patrnerprodukter är möjlig inom definierad tidsram. Det antal dagar som du har för att returnera varorna står angivet i returpolicyn på produktsidan.

    Du gör din returbegäran under rubriken Mina Returer när du är inloggad på ditt kundkonto på Spartoo.

    Returerna är ofta på egen bekostnad. Du kommer att erhålla ett e-postmeddelande med information om till vilken adress varan ska skickas samt en kod som ska skrivas av och läggas inuti paketet.

    Efter hantering av returpaket kommer partnerföretaget att kontakta Spartoo.se som gör utbetalningen till kunden.
    STARTSIDA | MÄRKEN | VÄSKOR | ACCESSOARER | NYHETER | BÄSTA PRIS | STÖRRE STORLEKAR | TRENDER | STUDENTERBJUDANDEN
    Vilka är SPARTOO? | F.A.Q. | Fördelarna | Allmänna försäljningsvillkor | *Villkor för aktuella erbjudanden | Marketplace | IT och frihet | Kontakt

    Spartoo FR
    Spartoo UK
    Spartoo IT
    Spartoo ES
    Spartoo DE
    Spartoo BE2
    Spartoo BE
    Spartoo LU
    Spartoo CH
    Spartoo AT
    Spartoo BG
    Spartoo GR
    Spartoo CY
    Spartoo CZ
    Spartoo DK
    Spartoo EE
    Spartoo FI
    Spartoo HU
    Spartoo IE
    Spartoo LV
    Spartoo LT
    Spartoo MT
    Spartoo HR
    Spartoo NL
    Spartoo PL
    Spartoo PT
    Spartoo RO
    Spartoo SK
    Spartoo SI
    Spartoo SE
    Spartoo CN
    TOOPOST