Hantera Cookie inställningar
Spartoo använder cookies som är absolut nödvändiga för att internetsidans funktion, liksom för personalisering av innehåll och besöksanalys. Våra parteners använder cookies för att visa anpassad annonsering baserat på dina sökningar och din profil. Om du klickar på "Acceptera och stäng" nedan kan du sedan alltid ändra dina preferenser i ditt kundkonto. Om du klickar på "Avböj", kommer endast cookies nödvändiga för internetsidans funktion att användas.
Fri frakt och fri retur
Spartoo
konto
favoriter
0 kundkorg
Menu

FAQ: Dina frågor - Våra svar

Hur gör jag en beställning?

Välj de modeller som tilltalar dig: Spartoo.se har flera sökmöjligheter:
  • Snabbsökning av modeller efter dina önskemål: Skriv in nyckelorden för din sökning (färg, storlek, pris o.s.v.) eller använd de filtren som finns till hands.
  • Två söksätt :
    • Känn dig fri att klicka runt efter eget tycke och smak och upptäck de märken som motsvarar din stil.
    • Välj ut ditt favoritmärke och titta på de nya modellerna på varje varumärkes sida.
  • Topp 5 på försäljningslistan: Upptäck de 5 populäraste artiklarna på SPARTOO.SE för varje kategori och varje märke.

Har du gjort ditt val? Välj skostorlek på sidan med produktinformation och klicka sedan på "Lägg till" för att lägga till varan i din varukorg. När du är klar med din shopping, klickar du på "Till kassan".
Om du inte är inloggad så kommer systemet att fråga efter din e-postadress och ditt lösenord. Om du inte har ett kundkonto på Spartoo så ombedes du att skapa ett sådant.

  • Lägg in eventuella presentkort och/eller rabattkuponger
  • Välj betalningssätt.
  • Välj leveranssätt. Kontrollera att utlämningsstället/ leveransadressen är rätt.
  • Fyll i dina kortuppgifter eller ditt personnummer beroende på betalningssätt.
  • Tryck på knappen Bekräfta. Du får då omedelbart ett e-postmeddelande med ditt beställningsnummer och en beställningssammanställning.
Hittade du svaret på din fråga?

Hur vet jag om min beställning är registrerad?

Efter att din beställning har godkänts skickar Spartoo.se en orderbekräftelse till dig via email. Du kan följa din beställning genom att klicka på rubriken "Mina beställningar" på ditt kundkonto. Vi informerar dig via e-post om de olika etapperna i hanteringen av ditt paket.
Hittade du svaret på din fråga?

Hur ändrar eller annullerar jag en beställning?

Om du vill ändra/annullera din order klickar du på denna länk När ordern har status "I väntan på paketering" kan du ändra utlämningsställe, leveransadress och storleken på din artikel.
Om ordern har status "Paketering färdig", "Order i transit" eller "Order avsänd" är det inte längre möjligt att göra några ändringar/avbeställningar.
Kom ihåg att du har ångerrätt för alla produkter som köps på sidan SPARTOO. Läs mer under "Allmänna försäljningsvillkor".
Hittade du svaret på din fråga?

Hur lång tid tar leveransen av mitt paket och vad kostar det?

Våra leveranstider anges i arbetsdagar och börjar räknas nästkommande arbetsdag för beställningar gjorda efter klockan 14. Lördag, söndag och helgdagar räknas inte som arbetsdagar. Spartoo.se är inte ansvarig för förseningar till följd av force majeure.

För "Partnerprodukter" gäller särskilda regler för leverans och retur (som hittas på sidan med produktinformation för vald artikel).

1. Sverige

Postens uthämtningsställen:
Leveranstid: Garanterad leverans inom 5-7 arbetsdagar.
För beställningar under 300 kronor För beställningar från 300 kronor
En fraktavgift tas ut på 39,99 kronor Gratis leverans

Hemleverans (UPS standard):
Leveranstid: Maximalt 7 arbetsdagar.
Leveranskostnad: 74,99 SEK per beställning.
Leveranstiden hos UPS beräknas enligt din leveransadress och du hittar din beräknade leveranstid på betalningsidan.

Hemleverans (UPS Express):
Leveranstid: 1-3 arbetsdagar. Maximalt 3 arbetsdagar. Ordrar lagda innan kl. 13 skickas samma dag
Leveranskostnad: 149 SEK per beställning.
Leveranstiden hos UPS beräknas enligt din leveransadress och du hittar din beräknade leveranstid på betalningsidan.

2. Norge

Hemleverans med Posten
Leveranstiden anges på betalningssidan.
För beställningar under 450 kronor För beställningar från 450 kronor
En fraktavgift tas ut på 90 kronor Gratis leverans
Hittade du svaret på din fråga?

Kan jag få paketet levererat till en annan adress än min hemadress?

Nedanstående information gäller alla varor som inte är "Partnerprodukter".
För "Partnerprodukter" gäller särskilda regler för leverans och retur (som återfinns på sidan med produktinformation för vald artikel).

Spartoo.se erbjuder flera leveranssätt.
  • Med UPS får du leverans till dörren, antingen till hemadress eller annan valfri adress.
  • Med leveranssättet Posten kommer ditt paket till det närmaste postombud utifrån det postnummer du har angett. Du kan själv ändra det förvalda servicestället vid beställningstillfället.
  • Hittade du svaret på din fråga?

    Hur spårar jag mitt paket?

    När ditt paket har lämnat vårt lager, skickar Spartoo.se en länk som tillåter dig att följa ditt paket i leveransprocessen.
    När du klickar på länken, omdirigeras du till leverantörens hemsida. Du kan då se vart ditt paket befinner sig.
    Hittade du svaret på din fråga?

    Jag har inte fått min leverans. Vad ska jag göra?

    Alla Spartoos försändelser går att spåra med hjälp av en spårningslänk. Så snart det är möjligt att spåra ditt paket skickar vi ett e-postmeddelande med en spårningslänk. Var du kan spåra leveransen. Första steget är att följa din leverans är genom länken Spartoo.se

    - Om er leverans inte har överskridit tidsuppskattningen ber vi dig vänta. Observera, om ert paket är på ett upplockningsställe eller posten, är det viktigt att ni söker paketet själv.

    - Om du inte har fått information om att din försändelse har lämnat vårt lager och den maximala leveranstid är överskriden ber vi dig kontakta vår kundservice.
    Hittade du svaret på din fråga?

    Länder dit Spartoo.se levererar

    Vart levererar Spartoo.se?
    • Sverige
    • Norge
    Hittade du svaret på din fråga?

    Vad innebär det att ha ett kundkonto hos SPARTOO.SE?

    • Med hjälp av ditt kundkonto på Spartoo.se kan du lätt komma åt all information gällande dina beställningar. Du är fri att när som helst ändra dina uppgifter och kan även be oss att ta bort all information genom att skriva till e-mejladressen dpo@spartoo.com
    • Logga in på ditt kundkonto för att:
      Kontrollera och ändra dina uppgifter
      Kontrollera och ändra din leveransadress
      Ändra ditt lösenord
      Skriva in dig på våra nyhetsbrev
      Uppfölja ditt värvningskonto och dina bonuspoäng på ditt kundkonto
      Se dina tillgängliga presentkort och rabattkuponger
    • Via ditt kundkonto på Spartoo.se kan du även följa statusen på dina beställningar och returer.
    • På Spartoo.se kan du delta i olika tävlingar, kommentera och betygsätta varor, bjuda in vänner och dela din upplevelse av vår hemsida m.m.
    Hittade du svaret på din fråga?

    Hur skapar jag ett kundkonto på Spartoo.se?

    För att skapa ett kundkonto:
    Klicka på rubriken Mitt Kundkonto som du hittar högst upp till höger på vår hemsida. Följ sedan instruktionerna genom att fylla i formuläret "Jag är NY KUND, jag skapar mitt kundkonto". Om du möter några svårigheter så är du välkommen att kontakta vår kundservice direkt.
    Hittade du svaret på din fråga?

    Hur kommer jag åt mitt användarnamn och lösenord?

    Om du har glömt ditt lösenord till ditt kundkonto: klicka på « mitt kundkonto » som du ser högst uppe till höger på vår hemsida. Klicka sedan på "Har du glömt ditt lösenord? Klicka här.". Ett nytt lösenord skickas automatiskt till din e-postadress.
    Hittade du svaret på din fråga?

    Hur kontaktar jag er?

    Har du en fråga eller behöver du mer information? Spartoo.se:s kundservice är tillgänglig för dig!
    • Vår kundservice svarar på alla dina frågor och funderingar på telefon 08 446 810 55 från måndag till fredag kl. 09.00 - 17.00.
    • Du kan även kontakta oss genom att klicka på "Kundservice" och skicka ett meddelande.
    Hittade du svaret på din fråga?

    Bästa Pris-garanti

    Om du, efter att ha köpt en produkt på vår webbplats, hittar ett likvärdigt erbjudande till ett lägre pris, inklusive leveranskostnader, på en annan svensk webbplats med ett onlinebetalningssystem, återbetalar SPARTOO dig två gånger prisskillnaden
    .
    • Följande villkor är nödvändiga för en återbetalning: :
      - Det pris som anges som lägre måste inkludera frakt,
      . - Varans pris på den konkurrerande webbplatsen ska vara normalpris och inte ett erbjudande eller reaartikel.
      - Leveransvillkoren ska vara desamma (lagervara, expedition senast dagen efter beställning, fri frakt ).
      - Identisk vara: artikel i nyskick, samma märke, modell, material och färg.
      - Den ska finnas som lagervara i samma storlek och färg hos konkurrenten till ett lägre pris.
      - Varan ska finnas att köpa från en webbplats på svenska, med ändelsen ".se", som erbjuder köp i SEK.
      - Betalning måste ske via ett onlinebetalningssystem,
      . - Endast en återbetalning per kund och per artikel inköpt på Spartoo.se.

      Bästa Pris-garantin gäller inte:
      - utförsäljning och reaartiklar
      - artiklar som säljs genom auktioner, privatannonser eller portaler
      - artiklar som säljs och levereras av Spartoos partners
      - leveranser utanför Sverige

      För att erhålla en återbetalning gör man så här:
      Inom 5 dagar efter köpet kontaktar kunden Spartoo.se via kontaktformuläret som nås på första sidan högst upp till höger och länken "Hjälp":
      - anger sitt beställningsnummer
      - kopierar länken (URL) till den webbplats där artikeln säljs till ett billigare pris än på Spartoo.se
      - kopierar länken (URL) till artikeln på Spartoo.se
      Om ovanstående villkor uppfylls och kunden bekräftat att denne har för avsikt att behålla artikeln förbinder sig Spartoo.se att göra en återbetalning till kunden av 2 gånger prisskillnanden efter det att perioden för ångerrätt (30 dagar) är utgången.
      Utbetalningen sker via kundkontot senast 30 dagar efter utgången av perioden för ångerrätt och betalningssättet väljs av Spartoo.se.

      Hittade du svaret på din fråga?

    Hur fungerar värvningen?

    Din vän skriver in din e-postadress i samband med att han/hon skapar sitt kundkonto på Spartoo.se. Du kan också bjuda in dina vänner genom att fylla i formuläret som du hittar under rubriken Värvning högst upp till höger på Spartoos hemsida.
    Du tjänar 90 kronor i form av ett presentkort då din vän gör sitt första köp. Köpet kommer att bokföras i slutet av en period på 30 dagar, under förutsättning att dess belopp överstiger 450 kronor och att ingen produkt i denna beställning returnerats. Din vän erhåller såklart också 90 kronor i form av presentkort efter sitt första köp.
    Du kan bjuda in upp till 100 vänner och därmed tjäna 9000 kronor totalt. När du har tillräckligt med intjänade kronor, minst 180 kronor, kan du begära att få beloppet i form av ett presentkort. Presentkorten är giltiga 1 år och kan användas på framtida beställningar.
    Hittade du svaret på din fråga?

    Hur fungerar bonusprogrammet?

    För varje beställning du gör ger SPARTOO.SE dig bonuspoäng.
    För varje 10 kr spenderade, får du 2 bonuspoäng.
    Det exakta antalet poäng som varje artikel ger framgår på sidan med produktinformation. Alla köp ger dig bonus!

    Bonuspoängen krediteras ditt kundkonto 30 dagar efter köpet, OBS, du får inga poäng för en returnerad vara. Du kan när som helst se hur många poäng du har samlat genom att logga in på dit kundkonto. Klicka på "Mitt kundkonto" och "Mina fördelar" och sedan "Mina bonuspoäng". OBS! Bonuspoängen är endast giltiga i 12 månader.

    Så snart du har uppnått minst 500 poäng kan du begära att få ett presentkort att använda vid nästa order. Varje poäng är värd 10 öre i form av rabattkupong, vilket betyder att 500 poäng ger dig 50 kronor i rabatt och 1000 poäng ger dig 100 kronor.
    Hittade du svaret på din fråga?

    Kan jag spara min varukorg från ett besök till ett annat?

    Har du hittat vad du önskar men vill inte bekräfta beställningen omedelbart? Inga problem! Om varan fortfarande är tillgänglig i lagret så hittar du den i din varukorg när du kommer tillbaka till Spartoo.se nästa gång.
    Hittade du svaret på din fråga?

    Spartoo Premium

    Spartoo.se erbjuder tjänsten SPARTOO PREMIUM.
    Spartoo Premium erbjuds våra kunder till en kostnad av 189 kr och gäller under 1 år. Om du vill fortsätta att nyttja fördelarna med SPARTOO PREMIUM kan du förnya ditt medlemskap för ytterligare 1 år till ett pris av 189 kr.
    Tjänsten Spartoo Premium gäller inte på produkter med ikonen "partnerprodukt".

    Fördelarna med Spartoo Premium:

    • Sverige:

    - Gratis expressleverans inom 1-3 vardagar. Beställningar lagda innan kl. 13 skickas samma dag
    - 10% omedelbar rabatt på alla varor under hela året utanför rea-perioder.
    - 5% omedelbar rabatt på rea-artiklar under rea-perioder.

    • Norge:

    - 10% omedelbar rabatt på alla varor under hela året utanför rea-perioder.
    - 5% omedelbar rabatt på rea-artiklar under rea-perioder.

    • Villkor för rabatten:

    - Villkor för 5% rabatt: Denna rabatt kan kombineras med reapriser under reaperioderna. Den kan inte kombineras med andra typer av rabatter, extrapriser eller kampanjepriser, utan fungerar endast på rea-varor under rean.

    Hittade du svaret på din fråga?

    Var hittar jag teknisk information om en produkt?

    När du surfar runt på vår webbsida, klicka på den eller de varor som du gillar. Du kan sedan se modellen i 3D och du hittar en beskrivning på produktsidan med varans detaljer som material och tillverkningsprocess.
    Hittade du svaret på din fråga?

    Hur vet jag om produkten jag är intresserad av finns på lager?

    Alla produkter som syns på Spartoo.se motsvarar det som finns tillgängligt i lager. Det kan hända att din önskade vara och/eller storlek inte finns i lager längre. Endast de storlekar du kan välja på produktsidan finns tillgängliga i vårt lager. Om du inte hittar din storlek så kan du be att bli informerad när och om vi får in den genom att klicka på "meddelande om storlek". Vi håller dig sedan underrättad via e-mail.
    Hittade du svaret på din fråga?

    Vilket urval har Spartoo.se?

    Spartoo.se erbjuder ett brett utbud av uppskattade och välkända varumärken. Vårt mål är att ständigt erbjuda märken och modeller som skapar modet. Sneakers, ballerinor, mockasiner, derbyskor, flipflops, sandaler, stövlar...och till och med tofflor!
    Hittade du svaret på din fråga?

    Vilka betalningssätt finns det?

    Välj betalningssätt på sidan Betalningsuppgifter när du lägger din beställning. Spartoo.se erbjuder följande betalningssätt:
    • Betalning via Bankkort VISA eller MASTERCARD
    • Betalning med Klarna-faktura
    • Betalning via PayPal
    • Kontant betalning vid UPS-leverans (exakt summa)
    • Direktbetalning via Nordea
    • Betalning med presentkort/tillgodohavande från SPARTOO.SE
    Hittade du svaret på din fråga?

    Är online-betalningen säker?

    Handla tryggt hos Spartoo.se med garanterad maximal säkerhet! Spartoo.se ger full uppmärksamhet åt alla säkerhetsfrågor rörande internetbetalningar. Dina bankuppgifter är krypterade i SSL-format (Secure Socket Layer) innan de överförs i vår server och vidare till vår franska huvudbank CIC. Dessa uppgifter är aldrig sparade på något som helst sätt hos oss.
    Hittade du svaret på din fråga?

    Hur använder jag mitt presentkort eller min rabattkupong hos Spartoo.se?

    3 steg för att använda ditt presentkort / rabattkupong vid beställning:
    • Välj din vara och lägg den i varukorgen
    • Gå vidare till kassan
    • På "Betalningssidan" steg 2. fyller du i din rabattkupong i den tomma rutan eller väljer ditt presentkort i rullistan.
    Om summan på ditt presentkort överstiger summan på beställningen så består denna på ditt kundkonto och kan användas vid ett senare tillfälle. Du får automatiskt upp denna i rullistan igen nästa gång du kommer till betalningssidan.
    Om summan på ditt presentkort understiger summan på beställningen så betalar du resterande med ett av de andra betalningsmöjligheterna (bankkort, Nordea, Paypal eller Klarna).
    Hittade du svaret på din fråga?

    Min rabattkod fungerar inte - vad ska jag göra?

    Tänk på att kontrollera din rabattkods giltighetstid:
    • De flesta rabattkuponger är giltiga 3 månader.
    • Presentkort är giltiga ett år.
    • Tänk också på att kontrollera att du skrivit in din kod på rätt sätt, utan mellanslag eller stora bokstäver till exempel.
    • Om din rabattkupong fungerar så ser du omedelbart att den dragits från priset och en röd text kommer upp med information om detta.
    • Flera rabattkuponger kan ej kombineras: även om du har flera så kan du bara använda en per beställning.
    Hittade du svaret på din fråga?

    Är momsen inräknad i priset?

    Följande gäller för priserna på betalningssidan:
  • Leveranser till Sverige: Priser inklusive svensk moms
  • Leveranser till Norge: Priser exklusive moms. Dock kan dessa leveranser åläggas att betala tullavgifter. För ytterligare information var vänlig se våra Allmänna Försäljningsvillkor
  • Hittade du svaret på din fråga?

    Vilka villkor gäller för retur av en artikel?

    Nedanstående information gäller alla varor som inte är "Partnerprodukter".
    För "Partnerprodukter" gäller särskilda regler för leverans och retur (som återfinns på sidan med produktinformation för vald artikel).
    Alla artiklar som säljs på webbplatsen Spartoo.se kan returneras för byte eller återbetalning/makulering av faktura.
    Returer från Norge sker på köparens bekostnad.
    Den period under vilken kunden kan begära byte eller återbetalning är 30 dagar från dagen för mottagandet av varan/varorna och för utövande av ångerrätten är perioden 14 dagar från dagen för mottagandet av varan/varorna. Alla returer som görs inom ramen för öppet köp ska följa nedanstående regler:
    Villkor för att en retur ska godkännas måste följande kriterier uppfyllas:
    - Varan ska vara i nyskick och ska inte ha använts utomhus
    - Varan ska returneras i en oskadad originalförpackning (skolåda) och med en passande ytterkartong
    - Varan ska returneras senast 30 dagar efter mottagandet
    - Tomma paket nekas för utbyte eller återbetalning
    - Det är viktigt att först göra en returbegäran på kundkontot
    - Returen behandlas inom 7 till 10 arbetsdagar
    Hittade du svaret på din fråga?

    Vem står för kostnaderna gällande min retur?

    Nedanstående information gäller alla varor som inte är "Partnerprodukter".
    För "Partnerprodukter" gäller särskilda regler för leverans och retur (som återfinns på sidan med produktinformation för vald artikel).
    • Sverige: Fri retur med Posten.
    • Norge: Returen betalas av kunden som själv väljer transportör.
    Hittade du svaret på din fråga?

    Hur gör jag en retur?

    Vill du skicka tillbaka en artikel? Det är lätt, det går snabbt och det är gratis!

    Logga in på ditt kundkonto och fyll i formuläret för en returbegäran

    Skriv ut returetiketten

    Gör iordning returpaketet och klistra/tejpa returetiketten på utsidan av ytterkartongen

    Lämna in paketet hos Postombudet

    Vi gör en återbetalning, makulerar fakturan eller gör ett byte, allt enligt önskemål!

    *Detta returförfarande gäller för returer från Sverige. För returer från andra länder vänligen se informationen på ditt kundkonto på .
    Alla artiklar köpta hos Spartoo.se kan vara objekt för byten eller återbetalning.
    Tidperioden för kunden för att använda sin retur- och bytesrätt är 30 dagar beräknade från dagen kunden tar emot produkterna.
    Returer eller byten av artiklar inom perioden måste följa proceduren för den sorts produkt (Spartoo- eller Partnerprodukt) du har inhandlat. Stegen beskrivs här nedan:

    1. Returprocedur för Spartoo-produkter
    Steg 1 : Kundkonto
    Logga in på ditt konto Spartoo.se med din mailadress och ditt lösenord och gå in på rubriken Mina Returer för att fylla i formuläret för returbegäran.

    Steg 2 : Returetikett
    Du kommer att få ett email med en länk för att ladda ner din returetikett.


    Steg 3 : Inlämning av paket hos transportören
    Lämna in paketet hos den valda transportören.
    Behåll beviset på att kollit har lämnats in.

    2. Returprocedur för Partnerprodukter Det är möjligt att returnera produkter köpta hos en partner, inom angiven returperiod. Denna returperiod anges i returvillkoren som du kan hitta på produktsidan.
    Steg 1 : Kundkonto
    Logga in på ditt konto Spartoo.se med din mailadress och lösenord och gå in på rubriken Mina Returer för att fylla i formuläret för returbegäran.

    Steg 2 : Returetikett
    Du kommer att få ett email med adressen till vilken du skall skicka proukten och en returlapp som du kan antingen skriva ut eller kopiera på ett papper som du sedan lägger i paketet.


    Steg 3: inläming av paketet hos transportören
    Lämna in paketet hos angiven transportör.
    Behåll beviset på att kollit har lämnats in.
    Hittade du svaret på din fråga?

    Vad är en partnerprodukt?

    En partnerprodukt är en artikel som säljs av en återförsäljare som samarbetar med Spartoo och säljer via webbplatsen Spartoo.se. Partnerföretagen är omsorgsfullt utvalda och uppfyller strikta kriterier både för produkternas kvalitet och för service. Du erbjuds säker betalning och hantering av din beställning.

    Artiklarna är märkta med ikonen "PARTNERPRODUKT" på sidan med produktbeskrivningen. Det är även möjligt att filtrera produkternas säljare ("Spartoo" eller "Partnerprodukter").

    De olika länkarna på sidan med produktbeskrivningen ger dig information om återförsäljaren och dennes leverans- och returpolicy.
    Hittade du svaret på din fråga?

    Villkor för betalning, leverans och retur av partnerprodukter

    Betalning
    Du kan betala med kort eller med Paypal. Det är Spartoos säkra betalningssystem som används. När du köper en partnerprodukt förs dina betalningsuppgifter aldrig vidare till partnerföretaget.

    Leverans och retur
    Leverans- och returpolicyn anges på sidan med produktbeskrivningen. Klicka på länkarna för att få information om leverans och retur.

    Vi eftersträvar att erbjuda partnerprodukter från företag som liksom Spartoo tillhandahåller gratis leverans och gratis retur. Emellertid så har partnerföretagen rätt att själva bestämma över leveransavgifter och eventuella returkostnader.
    Hittade du svaret på din fråga?

    Hur sker leveransen av partnerprodukter?

    Partnerföretagen har som rekommendation att skicka din beställning inom 2 dygn sedan du lagt din order.

    I samband med expediering av din order får du e-post med information om transportör samt ditt kollinummer. En paketspårning är ofta möjlig på transportföretaget/postens webbplats.
    Hittade du svaret på din fråga?

    Hur gör man en retur av en partnerprodukt?

    Returer av patrnerprodukter är möjlig inom definierad tidsram. Det antal dagar som du har för att returnera varorna står angivet i returpolicyn på produktsidan.

    Du gör din returbegäran under rubriken Mina Returer när du är inloggad på ditt kundkonto på Spartoo.

    Returerna är ibland på egen bekostnad. Du kommer att erhålla ett e-postmeddelande med information om till vilken adress varan ska skickas samt en kod som ska skrivas av och läggas inuti paketet.

    Efter hantering av returpaket kommer partnerföretaget att kontakta Spartoo.se som gör utbetalningen till kunden.
    Hittade du svaret på din fråga?

    Upptäck Spartoos applikation...
    Klicka här

    Ta chansen att vinna 875 kr genom att gå med i vår panel

    Följ oss på

    Trustpilot Trustpilot Score
    Trustscore : 4.2 | 7 200+ omdömen
    Copyright © 2006 - 2024